Skip to main content

Butik Pengantin / Bridal di Kelantan

Assalamualaikum...
As I promise. Review pasal butik pengantin yang sempat saya survey dan beberapa butik pengantin sekitar kelantan yang saya jumpa melalui Facebook.
1. Detik Indah Bridal / Elira Sri Pengantin - Lot 281-A, Sebelah Pejabat Pas Ketereh, Jalan kuala Krai, 16450 Ketereh, Kel . Tel : 017-9659120 / 019-9779559 (Kak Nora) 
Ini butik pertama saya kunjungi dan booking, kenapa booking disini, boleh baca tentang pakej yang saya book disini.

2. Suzanne Bridal - Pt 739 Batu 7, jalan Kuala Krai, 16010 Mulong Kota Bharu, Kel. Tel : 019-9391786 / 012-9491789. 
Butik kedua yang saya kunjungi, pelamin, baju sangat cantik. Terbaik, dan sangat tergoda cuma harga melebihi bajet saya. Pakej mereka tawarkan tanpa photog juga. Pengantin bajet macam saya tak mampu nak hire mereka, tapi mereka sangat ramah. Masa saya kunjungi itu pun mereka ada ramai pelanggan yang sedang memilih pelamin dan baju. Jadi, saya rasa mereka agak glam juga la dekat Kelantan.

3. Andam Sri Kota - Pt 267 Kota Kubang Labu, 16250 Wakaf Bharu, Kel. Tel : 019-9391714 / 019-9245048 / 09-7181819
Butik ketiga dan terakhir saya kunjungi. Disini pakej yang ditawarkan pun menarik. Harga masih dalam bajet. Pakej yang ditawarkan adalah lebih kurang pakej yang saya ambil dari Detik Indah Bridal, cuma beza disini photog dikira harga lain, istimewa mereka sediakan baju gaun kanak-kanak 2 pasang untuk jadi dayang cilik. Comelkan? Huhu. Serius terpikat dengan pelamin mereka. Almost nak hire mereka, tapi fikir mereka agak jauh dari rumah, risau untuk 2nd make-up saya akan jadi kelam kabut nak kena ke tempat mereka semua. Mereka yang sekitar sini, boleh cuba hire mereka.

Itu sahaja bridal yang saya lawati, sungguh malas nak melawat terlalu banyak bridal sebab kebanyakan benda sama, beza harga mahupun pakej lagipun saya sudah berpuas hati dengan pakej yang saya dapat. Namun, disini saya sertakan beberapa bridal lain yang ada disekitar kelantan yang lain.
1. N Bride Couture - Jalan Telipot bersebelahan Grace Garden. Tel : 09-7437729(n touch trade) 09-7198729(n bride centre) 013-9226110 (puan laila OWNER) 017-9532996(cik uny make up artist/wedding planner)
Ini butik mak Leuniey Natasha, isteri Apek itu. Kakak saya pernah ambil gambar studio disini beberapa tahun lalu, beliau sangat menyarankan saya untuk ambil butik ini awalnya sebab menurut kakak, kat sini lebih banyak pilihan baju, make-up cantik. Tip top puas hati la. Masa balik hari tu tengah Leuniey kahwin, haruslah kedai pun tutup, lalu je kat depan kedai mereka. Huhu.

2. Jai Harharah Bridal - Lot 2044 Taman Sari, Jalan Bayam, Paya Rambai Kota Bharu. Tel : MILA- 0129466700,0148157088 atau owner KAK Jai : 0129496700
Kak Jai ini pun ramai yang rekomen sebenarnya sebab make-up beliau sangat natural dan cantik, dah lama saya aim beliau ni. Hari bersejarah semua nak cantikkan, tapi mungkin bukan rezeki saya nak hire beliau.

3. Lascaponsa Bridal - No.74-A, Kg Bonggol Che Dol, Pasir Mas,Jln Rantau Panjang Lama...4km dr bandar p.mas Tel : 0199074427
Kisahnya butik ni add saya kt FB sebab status saya yang nak mencari bridal kat kelantan. Lepas tu sempat la berchat jugak dengan owner dia. Ramah-tamah dan comel tuannya. Pastinya ada pakej-pakej dengan pelamin dengan rekaan segarkan? Hu. Nak tahu, pergilah terjah butik tersebut.

4. Sue Sweettouchgallery
I adore her make-up too. Suka.Suka. Fames jugak ni kat Kelantan. (Dah abes modal nak promote. Sori)

Sebenarnya banyak lagi butik pengantin di Kelantan, tak habis nak review la. Sekadar sini sahajalah dulu dari saya. xoxo.

# Like / add bridal ni kat fB korang, ada masa view profile diorang korang boleh jumpa banyak lagi bridal through fB bridal yang korang add tu sebab most of owner bridal ni berkawan. good luck!

Comments

  1. trima kasih sis utk share info.. skrg mmg tgh carik butik pengantin.. wedding bln1 tahun depan.. risau xdek yg free ni nanti karang.. bakal husband da la kt kl.. nk fitting baju sume..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun buka bridal jgk kat tanjung mas, jalan pengkalan chepa kota bharu..harga promosi sekarang ni sehingga 31 disember 2014. blh wassap saya 011-11026456

      Delete
  2. Thanks..info brguna utk b2b..tgh nk terjah ke butik2 pngntin jgak ni..hehe

    ReplyDelete
  3. sy juga masih tgh survey..info utk b2b bjet sy ada jmpe 2btik yg mmg offer murah. bleh follow http://journeypengantin.blogspot.com/2015/01/bride-to-be-b2b_15.html

    ReplyDelete
  4. Aimi! Tengah google2 tibe cam kenal je owner blog ni.. hihi

    ReplyDelete
  5. Keda mano ado utk sewa kot utk lelaki tema glamor...pm sayo..kota bharu +60122814489

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz

Assalamualaikum... Dulu jakun je bab book tiket flight ni. Tak reti nak beli pun. Zaman dok ulang alik masa dok KL dulu pun balik kampung tak pernah nak berangan naik flight. Naik bas je selalu.  Pastu macam yelah orang dok pesan nak book, jangan klik ambil insurans, tak payah pilih seat bagai nanti tambah harga mahal. Lagilah ku tak mimpi untuk flight bagai. Dalam kepala kite, ala susah kot, mana nak tau tetiba ter-click ambil insurans ke apa cemana. 1st time nak beli tiket flight, siap pergi tanya PSH kat ofis ni mintak ajar step by step macam mana nak book tiket flight sebab takut ter-click yang tak perlu. Masa tu beli direct dari firefly je sebab dah setuju sangat dengan harga dia. kat Airpaz pun harga sama. Apa airpaz ni? Airpaz ni macam trivago, agoda versi flight ticket. Kalau kat trivago, agoda tu dok compare harga hotel murah, kat airpaz ni compare harga tiket flight murah la. Pastu abah cakap November nanti nak pergi KL lagi, sepupu kite nak kahwin. Mulanya di

BOOKING FLIGHT DENGAN AIRPAZ...

Assalamualaikum Since ramai sangat bertanya pada kite pasal booking flight di Airpaz sejak post kite berkenaan Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz . Jadi marilah kite guide sikit cara book flight dengan airpaz. 1. Masuk website airpaz.com 2. Pilih tarikh perjalanan (jangan lupa tick kotak rounf trip/ one way). Automatik keluar harga paling murah (direct flight) pada setiap hari. Kalau plan pergi bercuti, boleh pilih harga paling murah terus dah. 3. Dah set tarikh untuk pergi-balik. Contoh yang kite amek ialah round trip: depart -5 Mac 2016 , Return - 8 Mac 2016. Trip Kota Bharu -kota Kinabalu. (KB-KK) untuk 2 adult, 1 infant. Contoh semata-mata ye. I'olls tengah sarat mengandung, jangan buat pasal nak bercuti lagi dah tak pasal IC Sabah plak anakku. Akan keluar paparan macam kat bawah ni. Harga paling murah paling atas. Di serta info syarikat penerbangan (air asia, malindo, MAS, firefly etc), nombor flight, tempoh perjalanan, direct flight-one stop-

The Third

Assalamualaikum... . Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi. Sekali lagi diberi peluang untuk merasai nikmat mengandung. . Walaupun diuji macam-macam, tapi sesungguhnya kehadiran baby ni sangat dinantikan.  Teruja sangat. Bila tahu pregnant, terus list barang baby, survey barang baby,barang pantang. Over, tapi itulah hakikatnya. Even, dah start shopping pun. Just cant wait for baby. . Pertama kali berpengalaman mengandung dibulan puasa dengan morning sickness itu sangat mencabar.  Tak boleh nak sahur. Berbuka pun 10gelas air dengan sesenduk nasi jelah. Ada masa tak boleh bau dapur, tak boleh makan lauk fresh, yang berbau macam ikan bakar, ikan goreng.  Nasib baik la bulan puasa tu apply cuti tanpa gaji dapat rehat lebih. . 25 Jun 2018- official buka buku pink di klinik desa. Alhamdulillah, permulaan dengan sticker putih walaupun hb dok atas pagar. Berat badan 45kg. Kawan-kawan mahupun saudara pakat dok tegur kurus sangat. Bayang jelah awal tahun ni badan bagai d