Perkembangan Muhamad Thaqif Aiman 9 Bulan

Assalamualaikum...

Day by day, our beloved baby boy growing faster...
Ibu feeling emo... how come he grow so fast...
He just so tiny while born,now his weight going triple.

See... Thaqif looks longer in this picture. Like he is already 1year baby. But he just 7m+ while i snap this picture....
T__T

Diusia 8bulan, tepat-tepat 06-01-2015, Thaqif memulakan langkah merangkak. Atok excited citer dekat ibu. Ibu pun excited buli Thaqif merangkak bila sampai rumah. Hikhik. Tapi tak laju pun merangkak, seret dada gaya askar lagi best dan pantas.

Thaqif pun lebih cepat nak berdiri, dan bergantung pada kerusi, meja atau mana-mana tempat yang boleh bergantung.


Suka main kat tangga. Dok umah mok tok, laju jelah Thaqif naik turun tangga. Ibu memang perhati je dia. Alhamdulillah tak de terjatuh ke apa lagi. Pandai je adjust badan sendiri untuk turun tangga tu. Comel betul tengok dia pusing badan nak turunkan kaki dulu masa nak turun tangga aka bendul dalam rumah.

Thaqif pandai je agak tinggi semua, kalau dia meniarap, hulur tangan ke bawah tak sampai maknanya tinggi, dia takkan turun. Begitulah juga kalau dok atas katil, dia suka sangat jenguk kepala dihujung katil, ibu risau jugak dia terjatuh tapi tak pun dia tak berani nak redah sebab tahu tinggi.

Dah pandai melompat-lompat kala ibu nyanyi lagu katak si katak lompat. Dah pandai tepuk-tepuk tangan sendiri kala ibu nyanyi tepuk amai-amai. 

Dok dalam kereta, dapat stereng dah pandai hon, pastu main wiper. Grrr... Saborr jelah ibu.


Dah meniti hujung sofa ke hujung sofa dan nak memanjat jer sekarang. Hohoho...

2minggu nak masuk 9bulan, dah laju merangkak, dah tak seret dada dah.

Bosan sikit, sibuk merangkak pergi kat pintu ajak ibu keluar rumah. Nak tengok ayam etc. Bawa jalan kat luar, nanti sibuk nak duduk atas pasir main pasir. Bila nak bawa masuk rumah menjerit-jerit tak nak. T__T

Mandi sekarang suka kejar bubble, main dengan bubble... Jenuh ibu tuang shampoo, kocak air bagi bubble banyak-banyak...Tapi comel sangat Thaqif main bubble.

Pandai dah pujuk atok bawak naik motor. Petang-petang pada hujung minggu, atok akan bawa la jalan-jalan naik motor, Thaqif apa lagi melompat-lompat suka main angin.

Sebulan ni dia jadi alarm ibu la. Kol 7pm alarm nak tidur, 5am alarm bangun tidur.

Bila bangun tidur pagi, dok merengek jelah, tak boleh ibu gerak, tak boleh hilang dari mata dia nanti dia ekkekk...

Seminggu nak masuk 9 bulan, demamlah pulak tapi 2hari je. Pastu ok demam, selsema pulak itupun 2 malam je bermasalah hidung tersumbat, hari ketiga dah tidur dengan lenaaa hingga ibu risau plak dia tak bangun cari susu ke apa. kikiki...

1st time jatuh katil (dalam kelambu khemah), mengantuk pastu pergi sandar kat kelambu, jatuh lee...



Comments

  1. comelnyaa thaqif. geram tengok :D

    ReplyDelete
  2. Wah 7pm dah siap nk tido..mudahnye lahai...ank sue lps isya' baru golek2 siap 2 nk tido. Bgn pun awal jd terkejar2 siapkan housechores yg mana sempat sblm dia bgn.

    ReplyDelete
  3. pipi dye tembam kot kak !

    Btw,

    Saya ada buat GA , Sudi tak join ? http://matalensajemariberceloteh.blogspot.com/2015/02/1st-giveaway-wanitabesiberbicara.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz

Butik Pengantin / Bridal di Kelantan

Pengalaman membeli di 11street.my