Followers

Thursday, 4 June 2015

Naik turun tangga demam terus kebah

Assalamualaikum...

2 Jun 2015.
Thaqif dah ada ura-ura demam pun siang tu.
Balik kerja, pak ngah Thaqif call atok ajak makan pizza hut lepas magrib.

Petang tu cik na datang. Thaqif seronok la main dengan kakak-kakak.
Kakak-kakak nak balik dia pun sibuk jugak nak follow. Maka follow la cik na balik rumah.

Sampai kat pizza hut, tengok Thaqif dah dok seronok main kat playground KFC tu dengan abang-kakak sepupu semua. Macam takde feel pun takde ibu...
Pff...

Cik na kata nangis jugak dok kat umahnya tadi dok tunjuk tangan ke pintu je nak keluar. Bhahha...
tu cepat-cepat je gerak ke situ.
Dah sampai situ, nanhadoo dah le nak ekkekk dah. Seronok main gelongsor, masuk gelung-gelung, panjat tangga.

Makan time. Dak Thaqif pun sibuk jugaklah. Terpaksa kepit dia antara ibu dan cik ngah. Malas dah letak atas baby chair. Dia panjat-panjat je pun nanti. Bagi roti, dia kunyah-kunyah pastu luah balik. Dah bosan nak membuas lagi, maka kasi sudu, main ais barulah ibu mampu makan dengan aman damai. Wuuu...

Elok ibu abes kepingan ke 4pizza, Thaqif dah bosan sangat nak turun dari kerusi. Maka bawak la dia turun biar je dia jalan suka hati. Tup-tup dia nampak tangga naik tingkat atas. Semangat la naik tangga tu sampai atas. Pastu turun. Semangat ibu cakap kat abe ngoh amek kamera dalam beg, meh amek gambar Thaqif. Jenuh i'olls senggih manjang ingat masuk gambar... Balik rumah cek takde pun sekeping gambar i'olls dengan anak. Pff...

Nasib baik la den ado jugak pegang kamera tu snap-snap sendiri.

 halfway. abe ngoh sibuk nak bergambar ngan Thaqif, Thaqif tak mo.

 Yeay dah sampai atas!

Dah sampai atas ni dok dulu tepuk amai-amai sikit, pastu bangun joget-joget. Pfff... debor je ibu tengok dia joget atas tangga.

2x turun naik tangga. Balik rumah badan cool je. Sedar-sedar kol 5am pagi esoknya suhu naik balik. Pakaikan stokin rendam air cuka epal, biarkan dia tidur je sampai 7.35am.

Demam on off aje si kecik ni, tapi masih aktif. Mungkin cuaca. Mungkin demam nak bertambah buas. 



3 comments:

  1. Huhuuu suka sangat dia dpt turun naik tangga..

    ReplyDelete
  2. amboi...suka no.Aqil x brani naik sndiri kt umah tok Besah.asik kena mrh...hihihi

    ReplyDelete
  3. Amboi..suka die..nmpk thaqif dah tinggi...moga2 cepat sembuh..

    ReplyDelete