selamat berpuasa 2015

Assalamualaikum...

1 Ramadan sudah tiba. 
Alhamdulillah.

Sejak awal minggu ni seronok tengok ibu/isteri lain semangat buat jadual menu persediaan untuk masak sepanjang puasa nanti. Teringin nak menyibukkan diri begitu jugak tapi suami nan jauh, dengan anak kecik lagi macam tak berbaloi nak memasak kejar masa berbuka setiap hari. Kot nanti ibu kalut nak masak/berbuka anak merengek nak tidur je.

Insya-Allah. Ramadan ini, doakan nanti ada rezeki dok dekat dengan suami dan dapat meraikan ramadan dan syawal sama-sama, dapat rasa kembali semangat masak menu berbuka untuk suami dan anak-anak.
It's okay. Positif. Allah bagi saya rehat dahulu sekarang. 

Tapi, insya-Allah dapur itu akan berasap juga semasa suami balik hujung bulan ni dan mungkin pada hujung minggu dan musim baking kuih raya.

Well 1st day puasa...
Thaqif kejut ibu sahur. Thaqif bangun sahur dahulu-menyusu,pastu teman ibu sahur dan tak mo tidur-tidur dah. Ibu kalut nak siap pergi kerja barulah dia sibuk merengek nak tidur. Adeidei...
So terpaksa la pancing dia dengan books, atok ajak tengok ayam kat bawah semua barulah okey.

Moga berbuka kang jangan la dia sibuk nak tidur sudahlah kang ibu jadi hulk.
Mak ko ijau. Hahhaha...
Selamat berpuasa pada semua.
Semoga dipermudahkan semuanya.


Comments

  1. salam ramadhan.. thaqif jd jam loceng ye..hehehe.. danish lak org ngah sahur dia mangun.. hbs menyusu, ajak main..huhuhu

    ReplyDelete
  2. salam Ramadhan...

    dapur kita pon br start berasap smlm...hik3

    ReplyDelete
  3. selamat berpuasa juga dear :)
    saya hri ni alhamdulillah jam yg kejutkan rania tido lena..

    masa berpuasa seminggu hri tu hari hari rania yg kejutkan..

    ReplyDelete
  4. Salam ramadhan...
    Pengorbanan seorg ibu. :)

    Blogwalking Sini..
    Jombaca artikel baru saya
    Biskut Semperit Sedap

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz

Pengalaman membeli di 11street.my

Butik Pengantin / Bridal di Kelantan