Seketul excavator

Assalamualaikum...

Masuk-masuk kereta balik kerja semalam terus tergamam nampak seketul sodok/case (excavator). Thaqif ketika itu dok tidur.

Me : Bila beli?
Abah : Tadi pergi rumah sedara mak muda, nak balik tu dia mengamuk, ingat sebab tak puas main sodok, pergi beli la. Dah beli pun tok se jugok main.
Me : Mengamuk nak tidur je kot.  Berapa harga tu?
Abah : RM15
Me :T__T.

Ikotkan hati nak membebel kat abah, tak payah la ikotkan sangat kecik tu. Kecik tu bukan apa sangat, memang lately mengamuk dia lain macem sikit tapi mostly sebab tak cukup tidur je pun. Kasi susu kenyang-kenyang comfirm tidur tak sedar diri dah. Tapi tak terbebel pun.

Know my abah well. 
Selama ni susah kot dia nak berbelanja beli mainan ke apa kat cucu-cucu dia tapi kalau bab makanan memang laju. Dok dalam kereta nak ke mana-mana, Thaqif dok makan biskut dan tetiba biskut habis, dan-dan tu cari kedai beli biskut. Bukan le abah tak pernah langsung beli mainan, ada tapi susah okey. 
Paling-paling dia akan mengadu kat i'olls beli la mainan seketul sebulan kat Thaqif tu, dia bosan etc. Tapi ibu Thaqif wat tak tau je. Bhahaha... Atau beli mainan selain yang atok suruh beli tu.

Tu yang macam kite rasa selamat je anak dok dengan atok sebab atok tegas, bukan senang nak mintak beli itu ini. 
Bila semalam balik kerja nampak seketul  sodok/case (excavator) terus radar hantar isyarat DANGER. 
Bahaya bila atok dah mula nak lembutkan hati membeli mainan untuk anak. Kite tak nak anak terlalu dimanja pulak.

Nah seketul excavator itu.

Pastu seketul meter kereta yang baru dilahirkan semalam.

Alhamdulillah dah selamat balik berpantang kat rumah mertua kite.
Muahaha...
Doakan yang terbaik sahaja.

Comments

  1. Mengamuk dia tak dapat mainan. Heheh :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengantuk semata-mata tapi disalah tafsir atok lalu membeli juga seketul excavator itu.

      Delete
  2. Geng ayah2 atau geng lelaki mmg mudah cair dengan rengekan anak kecik kan utk beli mainan...sama macam Qi tu haishhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...redha je lah.kena bg duit poket lebih kat atok la ni

      Delete
  3. gitu la kasih sayang seorang atok dkat cucu dia, dah tua2 ni dengan cucu je la dia nak layan pun kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.same time serba salah jugak kite bila atok asyik belanja cucu nanti

      Delete
  4. ni klau dpt kt Aqil mau shari ja rosak...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.tak lama dah kot nak rosak.pagi tadi pun dah test drive duduk atas tu.bila ditegur dia senggih2 ja.

      Delete
  5. atok dengan cucu macam tu la kan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz

Butik Pengantin / Bridal di Kelantan

Pengalaman 1st time beli tanah lot banglo. Part 1