#muhamadthaqifaiman 17 bulan

Assalamualaikum...

Pejam celik sekejap je dah masuk 17bulan pun putera ku sayang.

17bulan makin banyak akal, peel dari sehari ke sehari.

Peel malas mandi. Jenuh pujuk ajak mandi tak mo. Nak bukak baju pun berperang. Tapi bila dah masuk bilik air payah nak keluar. 
Itu 2-3minggu lalu. Minggu ni okey sikit. Siap dia sendiri plak ajak ibu mandikan dia. 
Conclusion. Kena pandai-pandai psiko la.

Dah pandai dah kalau nak mandi, ambil towel sendiri, baju kotor letak kat bakul baju kotor barulah masuk mandi. Good boy. Dah pass la jadi abang.
 Mandi siap berpusing-pusing dalam baldi. Gerams je tengok keletah dia main air tu.
Rindu nak mandi kolam la kot.
2bulan tak langsung jumpa kolam.

Rela hati dah minum susu botol walaupun dihari minggu. Thank you sayang atas kerjasama. Kihkihkih. Ibu just need a break.

Next. Dah pandai gabung perkataan. Contoh mula-mula dia sebut bas ulang-ulang, at the end dia cakap bas besar. Sodok aka excavator pun camtu. Kalau jumpa real kat tepi jalan. Sodok besar. Bali rumah main sodok mainan, dia sebut sodok kecik. Lori pun macam tulah. Selalu on the way hantar ibu pergi kerja akan nampak lori ikan, lori ayam etc. Atok akan cakap la pada Thaqif lori bawa ikan. Lama-lama Thaqif sebut sendiri lori ikan. 
Ain't it amazing?


Hari-hari sarapan buah.
Siap pergi petik sendiri buah namnam aka buah katak puru(kata ore kelate).
Makan tanpa kerut dahi pun uálls. Ibu plak dok perit-perit bayangkan rasa masam.


Banyak lagi perkembangan Thaqif yang lain. Hari-hari bangun tengok anak berkembang dengan penuh rasa syukur. Without him we are empty.



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz

Butik Pengantin / Bridal di Kelantan

Pengalaman membeli di 11street.my