#muhamadthaqifaiman going 19months

Assalamualaikum...

Semakin hari semakin cepat rasanya masa berlalu.
Sekejap je anakda membesar.

Lama tak cerita pasal perkembangan anakda Thaqif Aiman.
Lupa pun nak update tentang usia ke 18bulan.

Seperti biasa Thaqif makin aktif. Kadang-kadang makan banyak, kadang-kadang makan sikit.

Ibu kena rajin lagi tukar-tukar menu untuk Thaqif tu.
Roti gardenia jagung dah slow sikit.
Roti gardenia vanilla plak jadi kegemaran.
Gardenia squiggle pun makan. Tapi cepat muak jugak.
Roti bakar inti kaya pun layan.
Yogurt memang kegilaan. Berebut sudu dengan ibu sokmo.
Susu minum banyak.
Nasi pun makan banyak bila lapar.

Nak tengok dia makan nasi banyak. Bangun tidur jangan kasi susu dulu, sua je nasi. Sure habis sesenduk + disusuli dengan yogurt plak.
Seronok bila tengok Thaqif makan banyak.

Dah makin tinggi. Berkat makan yogurt hari-hari kot. Makin banyak baju sleepsuit, jumpsuit sendat bahagian pampers tu.
Time to shopping baju baru...

Makin bijak. Hari-hari memang makin bijak. Makin rajin la nak belajar. Sekejap-sekejap ambil buku mintak ibu/atok bacakan.

Kalau nak susu buat muka comel cakap 'air su' dan tarik tangan ibu cakap, 'ama-ama' -->> Nak susu. Jom buat susu sama-sama. 

Kadang-kadang ambik beg ladybug dia suruh ibu pakaikan nak pergi sekolah kononnya.
T__T
 Dah besar anak ibu.

Gigi dah makin bertambah. Dari 6batang, kini dah bertambah lagi 3batang -so far itu je hat ibu nampak. Teruja gedik-gedik ibu kejap sebab lama penantian untuk gigi anak penuh.

Taraa...sesi buli si bujang jadi rapunzel rambut putih. Bak kata papa, senyum tu yang mahal.


Comments

  1. alaaaa thaqif ni buat muka comel plak...18 bulan dah ye...mommy jgn rindu bau baby tau...nanti jd mcm julia hahahha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz

Butik Pengantin / Bridal di Kelantan

Pengalaman membeli di 11street.my