Sambal Goreng Cik Nor sedap oii...

Assalamualaikum...

Dah few years kot dok dengar pasal sambal goreng cik nor terutama bulan puasa. Famous sangat la orang dok bercerita. 
Konon pembuka selera selepas seharian berpuasa dan juga untuk bersahur.

Selama ni malasnya nak beli. Nak rasa, nak beli online seketul macam tak berbaloi nak bayar pos. 
(cik mimi memang kedekut)

Beberapa minggu lepas, nah ada staf datang jual sini. Bagi tester. Eh. Sedap jugak. Ratah pun ok. Adoi. Kalau dapat nasi panas-panas lagi syokk terangkat.
Terus la order nak sebekas.

 Dah dapat sambal goreng itu.
Balik kerja terus masak nasi, goreng telur mata sebijik, tabur dengan sambal goreng itu. Pheww... Bertambah-tambah nasi.
Makan nasi air aka bubur nasi takde lauk, tak payah risau tabur je dengan sambal goreng cik nor ni terus suap tanpa henti.


Walaupun pedas sambal goreng ni tapi sedapppp...
Jangan tak percaya jugak, Thaqif suka jugak meratah sambal goreng cik nor ni. Suka mengutip ikan bilis je, abes sekor ikan bilis pastu menjerit-jerit pedas mintak air kejap lagi ambil lagi, dan lagi.
Ibu pulak dok membebel, dah la tak payah makan pedas tu.
Thaqif tetap merengek-rengek je nak makan lagi.



Comments

  1. sy pun suka mkn smbl che nor ni..sedp mkn dgn ns panas

    ReplyDelete
  2. macam sedap je tu makan dengan nasi panas2

    ReplyDelete
  3. ok, first time tahu tntg sambal goreng cik nor ni. sy kalau nak tmbh selera makan, dengan sambal belacan 😍

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Book Flight Menggunakan Airpaz

Butik Pengantin / Bridal di Kelantan

Pengalaman 1st time beli tanah lot banglo. Part 1